Seorang Ayah Menulis 800 Keping Nota Untuk Anaknya Terungkap


Kasih sayang seorang ayah kepada anak tentulah sangat besar. Perkara ini boleh dirujuk pada Garth Callaghan, seorang ayah di Virginia, Amerika Syarikat, yang rela menulis 800 catatan setiap harinya untuk buah hati kesayangannya, Emma.

Yang misterinya, Garth menulis setiap potongan catatan inspirasi di sekeping kertas tisu. Kejadian ini bermula saat Garth didiagnosis ,doktor memberitahu beliau menghidap kanser, November 2011. Doktor melaporkan bahawa peluang hidupnya hanya boleh bertahan 5 tahun lagi. Ia kemudian berjanji kepada anaknya, Emma, ​​untuk menulis sebuah catatan setiap harinya hingga Emma lulus SMA.

Garth mendedahkan bahawa ia akan menyelitkan sebuah catatan tersebut di tempat makan Emma. Hingga saat ini, ia telah berjaya menyelesaikan 740 dari total 826 catatan. Garth menjelaskan bahawa alasannya menulis catatan tersebut adalah untuk meninggalkan kenangan bagi anak perempuannya. "Di akhir hariku, catatan ini mungkin akan menjadi satu-satunya yang tersisa dariku buat Emma," ujarnya. Garth juga mencatat semua catatannya di Facebooknya dan website rasmi bertajuk "Napkin Notes Dad".

Beberapa catatan berjaya membuat terharu orang-orang kerana begitu menunjukkan kasih sayangnya kepada anak perempuannya. Salah satu contohnya, "Dear Emma, ​​what you think of yourself is much more important than what people think of you." (Dear Emma, ​​apa yang kamu fikirkan tentang dirimu sendiri jauh lebih penting daripada apa yang difikirkan oleh orang lain).







0 Komentar untuk "Seorang Ayah Menulis 800 Keping Nota Untuk Anaknya Terungkap"

 
Copyright © 2014 mudah ingat.com - All Rights Reserved
Template By. Catatan Info