Info Kesihatan:5 Langkah Mudah Untuk Melakukan Clean Eating.



Clean Eating adalah gaya hidup sihat yang cukup bagus. Ia dilakukan berdasarkan pada makanan sihat dan segar. Perkara yang mudah bila anda memahami langkah-langkahnya. Berikut cara mudah clean eating dipetik dari laman TodayHealth:

Jauhi makanan olahan

Peraturan pertama dalam menjalankan clean eating, adalah dengan menjauhi makanan yang diproses. Sebab, makanan yang diproses terutamanya yang sudah dalam kemasan, mempunyai kandungan gula, garam, dan bahan pengawet yang berbahaya bagi tubuh. Untuk itu, piihlah makanan yang segar dan tidak dalam bungkusan tin.

Pilih bahan segar

Mengusug gaya hidup dengan clean eating tentunya harus melibatkan bahan makanan yang bersih dan segar. Jadi, pastikan anda mengambil buah san sayur bermusim, yang terjamin kesegaran dan khasiatnya. Mengambil buah imbuhan atau buah import, mempunyai risiko yang cukup berbahaya bagi kesihatan.

Masak sendiri

Ingin gaya hidup clean eating berjaya? Cuba mengolah makanan sendiri. Memasak dan menyiapkan sendiri makanan harian, tentunya akan makin mengoptimumkan usaha anda. Dengan masak sendiri, anda boleh mengukur kuantiti makanan yang akan dimakan. Selain itu, anda juga boleh lebih hemat pastinya.

Jauhi rokok dan alkohol

Kedua hal ini, adalah perkara yang pantang digunakan dalam gaya hidup clean eating. Kerana tentunya kedua hal ini tidak mewakili kata clean, kerana kandungan zat berbahaya yang dimilikinya. Jika anda ingin berjaya menjalankan pola clean eating, pastikanlah untuk tidak menyentuh kedua-dua perkara ini.
0 Komentar untuk "Info Kesihatan:5 Langkah Mudah Untuk Melakukan Clean Eating."

 
Copyright © 2014 mudah ingat.com - All Rights Reserved
Template By. Catatan Info