Menakjubkan,Foto Penemuan Ikan 'Berkaki' di Amerika Syarikat Bikin Gempar Netter.



Sebelum ini, orang ramai digemparkan dengan sebuah foto yang memperlihatkan seekor ikan yang mempunyai kaki pada bahagian tubuhnya. Haiwan yang digelar sebagai "ikan raksasa" tersebut diketahui dijumpai pertama kali di  sebuah kolam di Colorado, Amerika Syarikat.

Ikan ini mempunyai badan berwarna perak dengan saiz yang besar. Ia mempunyai kaki yang mirip dengan reptilia. Lelaki bernama Bobby Kent pun terus mengabadikan momen tersebut ke dalam sebuah foto dan muat naiknya di laman berkongsi gambar.

"Jiran mencari makhluk ini di sebuah kolam di Colorado. Entah haiwan apa ini?" katanya. Netter yang melihat gambar tersebut pun meneka bahawa ikan itu sedang mengalami evolusi seperti haiwan purba yang beralih dari laut ke daratan.



"Mungkin itu Salamander gemuk atau bukti adanya evolusi," kata seorang netter. "Sangat sukar memastikan tanpa ada gambar dari sudut lain. Nampaknya dia hasil mutasi dari spesies yang sudah ada," teka yang lain.

Meskipun demikian, ada pula yang menyebutnya mirip dengan Axoloti yakni sejenis haiwan yang mirip ikan namun mempunyai kaki dan tangan serta berasal dari Mexico. Axoloti sendiri bukanlah sejenis ikan, melainkan Salamander jarang berlaku.
0 Komentar untuk "Menakjubkan,Foto Penemuan Ikan 'Berkaki' di Amerika Syarikat Bikin Gempar Netter."

 
Copyright © 2014 mudah ingat.com - All Rights Reserved
Template By. Catatan Info