Video: Tragis, Kanak-Kanak Maut Tersangkut Layang-layang Raksasa dan Terjatuh dari Ketinggian 20 Meter.


Van Minh Dat, seorang kanak-kanak berusia 5 tahun dikhabarkan terjatuh dari ketinggian kurang lebih 20 meter kerana kakinya tersangkut pada layang-layang raksasa. Pada saat itu, ia sedang membantu ibunya di kedai minuman di Ho Chi Minh, bandar terbesar di Vietnam.

Kaki Dat tersangkut pada benang layang-layang dan membuatnya ikut terbang ke udara. Setelah mencapai ketinggian kurang lebih 20 meter, benang tersebut putus dan Dat pun terjatuh. Orang-orang yang menyaksikan kejadian ini berteriak dan berusaha seboleh mungkin untuk menolong.


 Menurut ibu saudara Dat, yang menyaksikan peristiwa itu, salah satu benang ternyata juga tersangkut pada sebuah kedai minuman dan sempat mengheret beberapa kerusi. Ia juga mengatakan bahawa Dat saat itu sedang mengambil beberapa botol minuman saat kakinya tersangkut, dan kerana anginnya begitu kencang, ia pun ikut terbang bersama layang-layang tersebut.

 Beberapa orang telah berusaha untuk membantu dengan menurunkan layang-layang, tapi saat itu angin begitu kencang dan sangat sukar untuk melakukannya. Dikatakan saat benang putus, Dat sudah berusaha meraih benang yang lain namun ternyata sudah terlambat. Saat mendarat, Dat masih selamat. Namun kerana luka yang dialaminya cukup parah, ia pun meninggal ketika perjalanan ke hospital.

Pihak penganjur telah membuat peraturan agar menjauhkan kanak-kanak dari kawasan-syarikat tersebut. Namun perkara ini terjadi dianggarkan kerana Dat bekerja bersama ibunya di kedai minuman yang letaknya tidak jauh dari layang-layang tersebut.



0 Komentar untuk "Video: Tragis, Kanak-Kanak Maut Tersangkut Layang-layang Raksasa dan Terjatuh dari Ketinggian 20 Meter."

 
Copyright © 2014 mudah ingat.com - All Rights Reserved
Template By. Catatan Info