Jacqui Beck, Gadis Cantik ini Tidak Ada Organ Peranakan.


Gadis 19 tahun bernama Jacqui Beck mengalami keadaan kelainan yang jarang berlaku. Dia dihukum tidak mempunyai faraj sehingga tidak boleh berhubungan intim dan mempunyai anak. Doktor mendiagnosis Beck mengalami keadaan sindrom yang disebut mrkh (Mayer Rokitansky Kuster Hauser).


 Kes ini sangat jarang berlaku, di mana pesakit sindrom mrkh tidak mempunyai rahim, serviks, sehingga saluran bukaan pada alat kelaminnya. Keadaan Beck pertama kali didiagnosis doktor pada saat dia berusia 17 tahun. Saat itu Beck mengadu sakit pada bahagian belakang dan juga tidak kunjung mengalami haid.

 Doktor menjelaskan, keadaan Beck sukar diamati dari luar sebab kejanggalan terletak pada bahagian dalam saluran alat kelaminnya. Untuk itu, doktor akan menggunakan dilator berbentuk silinder dengan saiz berbeza yang berfungsi untuk melonggarkan otot-otot faraj Beck. 

Jika cara itu tidak berjaya, alternatif lain melakukan regangan pada faraj Beck secara terus. Setelah melakukan pembedahan itu, pesakit biasanya terus boleh berhubungan intim. "Selama ini saya tidak pernah menganggap bahawa diri saya berbeza dari perempuan lain. Berita ini sungguh sangat mengejutkan.

 Pada mulanya saya yakin bahawa doktor pasti salah mendiagnosis saya, namun ketika dia mula menjelaskan kenapa saya tidak haid, semuanya kemudian menjadi masuk akal." "Doktor kemudian menjelaskan bahawa saya tidak akan pernah boleh melahirkan anak, dan mungkin perlu menjalani pembedahan sebelum saya benar-benar boleh berhubungan seks. 

Pada masa itu, saya tinggalkan doktor sambil menangis, saya sedih menyedari bahawa saya tidak akan pernah merasakan bagaimana melahirkan, hamil dan mengalami haid. Saya benar-benar marah, dan merasa bahawa saya bukan wanita sejati lagi, "kata Beck.




0 Komentar untuk "Jacqui Beck, Gadis Cantik ini Tidak Ada Organ Peranakan."

 
Copyright © 2014 mudah ingat.com - All Rights Reserved
Template By. Catatan Info