Cara Memutihkan Gigi dengan 4jenis Buah-buahan


Cara Memutihkan Gigi dengan 4jenis Buah-buahan

Gigi putih, bersih dan sihat tentu saja kita semua inginkan, selain sihat, penampilan akan menjadi lebih menarik. namun apa yang terjadi jika gigi kita kuning, munkin 4jenis buah-buahan dibawah ini dapat membantu untuk memutihkan gigi.

1. Strawberry

Strawberry adalah salah satu makanan yang syor dapat memutihkan gigi. Asam malate yang terkandung dalam strawberry bertindak sebagai zat yang akan mengikis dan menghilangkan beberapa kesan pada permukaan gigi.

Strawberry yang dicampur dengan setengah sudu teh baking soda boleh bertindak sebagai pemutih gigi. sapukan campuran tersebut ke seluruh permukaan gigi selama 5 minit untuk mendapatkan hasil yang memuaskan.

Namun, kaedah ini tidak boleh dilakukan dalam waktu yang lama kerana bisa asam pada strawberry boheh menghancurkan enamel gigi dari waktu ke waktu.

2. Apple

Apple mengandung dua quality yang membantu dalam pemutihan gigi. Pertama, proses mengunyah buah apel yang keras dan renyah boleh melunturkan plak gigi yang dapat mengubah warna gigi. Selain itu, mengunyah juga merangsang  air liur yang dapat melawan bakteria didalam mulut yang merubah warna gigi.

Kedua, apple juga mengandung asam malat yang bertindak sebagai bahan alami untuk 'mengurangkan' dan menghilangkan kesan pada permukaan gigi.

3. carrots

Carrots juga dapat berfungsi sebagai pemutih gigi alami. Seperti apple, carrots adalah makanan yang dapat melunturkan plak gigi yang keras selama proses mengunyah.

4. Lemon 

Jus lemon juga dapat digunakan untuk memutihkan gigi. Jus lemon dapat dikombinasikan dengan garam atau baking soda untuk membuat pasta, yang kemudian menggosok gigi selama beberapa minit.

Tapi kerana jus lemon mengandung asam sitrat yang dapat menyebabkan hakisan dari enamel gigi,terus berkumur gigi dengan baik setelah menggunakan jus lemon pada gigi.
0 Komentar untuk "Cara Memutihkan Gigi dengan 4jenis Buah-buahan"

 
Copyright © 2014 mudah ingat.com - All Rights Reserved
Template By. Catatan Info